Bubbel


Det har regnat och blåst helt sanslöst mycket här idag. Annelie och jag har inte helt utan problem promenerat till och från tunnelbanan och jag trodde faktiskt att jag skulle lyfta från marken vissa gånger! Trots att jag var utrustad med båda gummistövlar och mitt nya näst intill enorma parapy var jag långt ifrån torr när vi kom hem igen. Jag kan även upplysa om att det är väldigt jobbigt att ha ett stort paraply när det blåser mycket...det har liksom en förmåga att avvika från färdriktningen... Men vi har i alla fall varmt. Man behöver inte ens jacka nu utan det räcker gott och väl med en kofta!


Igår hade jag en mycket trevlig afton i Annelies kök. Tillsammans med just Annelie, Oskar och Kaisa. Vi har smidigt lite planer inför nyår och idag har vi vart ute och köpt lite förnödenheter till detta ändamål. Bland annat bubbel och de finaste kristallglasen! Bra pris på bubbel är det också. Dessa flaskor kostade 15 respektive 25 kronor! Hur det smakar får vi se men champange och övrig bubbel brukar aldrig smaka särskillt bra...det är mest bara för sakens skull...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0