Cascais


I förmiddags tog vi tåget ut till Cascais. Ännu en dag hade vi turen att bli bjudna på sol och värme! Jag ångrade att jag inte tog med mig en handduk för vattnet var riktigt behagligt och hur kul hade det inte känts att få bada i havet på luciahelgen! Kanske tar jag med mig Henrik och tar ett nyårsdopp istället..

Istället för bad blev det strosande vid vattnet, kaffe paus, mer strosande inne i "staden", lunch paus, sen tåget tillbaka in till storstan. Inne i stan har vi fikat och shoppat, eller rättare sagt, min bror har shoppat! Han vill inte erkänna det, men tror det bor en liten shoppingmänniska i honom också!

Men nu är det vilopaus, speciellt behövligt för stackars mamma som är sjuk! Hoppas hon hinner återhämta sig lite, så hon kan njuta av middagen senare!


Jonas var lite skeptisk, eller snarare, mycket skeptisk över mitt vägval.. men efter lite taktik så sprang vi, likt små barn, allt vi kunde för att inte bli dränkta! Måste ju tillägga att det gick att gå ovanför och hålla sig torr med säkerhet, men det var ju inte lika roligt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0