Skakigt


Jag genomled mitt livs värsta flygresa igår. När jag först kom till Arlanda lyste det mest rött på informationstavlan... Jag vet inte hur många plan som var försenade på grund av det dåliga vädret runt om i Europa. Mitt flightnummer var fortfarande skrivet i grönt men jag anade att det skulle skifta om till rött! Som tur är ligger ju Lissabon ganska långt söderut så regnet förvanlas inte till snö i första taget och inte heller denna dag sjönk gradantalet under nollan. Endast en halvtimme försenat lyfte planet och alla var nöjda...i ungefär en timme. Efter detta började planet att skaka. Sen fortsatte det att skaka. De flygrädda hade definitivt inte an behaglig kväll igår! Jag vet inte hur många som spydde under resans gång...en tant mådde så dåligt att hon svimmade...Ganska stor var hon också så det tog ett tag innan flygvärdinnorna hade fått tillbaka henne i stolen... Vi tappade på grund av vädret ytterligare en halvtimme uppe i luften vilket ledde till att de personer som hade ett anslutande plan till Brasilien inte hann med detta. Inga glada miner inte! Idag lyser i alla fall solen här i Lissabon men jag har förstått att det har fortsatt att snöa i resterande Europa så förmodligen var det tur att jag reste igår och inte idag! De medtagna chipsen som jag packat mycket omsorgsfullt höll i alla fall skapligt så min kära kombo är mycket nöjd! =)




Kommentarer
Postat av: Jessica

mycket mycket nöjd!! längtar till ikväll då det förhoppningsvis bjuds på film och chippe & dippe :)

2009-12-21 @ 13:27:10
Postat av: Kristina

vi måste bara försöka få tag på den där creme fraichen igen...

2009-12-21 @ 13:35:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0