Söndag


Idag har vi julklappsshoppat på Colombo! För er som inte känner till Colombo vid det här laget så kan jag berätta att det är väldigt stort och utbudet känns obegränsat! Jag insåg dock att mamma och Jonas inte riktigt delar min glädje med att bara gå och titta i butiker och förhoppningsvis hitta något intressant, utan de är mer för att veta vad de vill ha, hitta det och sen vara nöjda efter det. Så efter några timmar inklusive lunchpaus och kaffe&glass-paus åkte vi åter hem till ilha do pico. Klockan hade i och för sig redan hunnit bli eftermiddag, så var bra att hinna hem och packa lite - för oss alla tre! Jag fick faktiskt en hel resväska till mig själv och saker som jag vill skicka hem till Sverige! Efter 10 minuter hade jag nästan tömt min garderob på kläder och i princip packat ner alla mina skor. För visst klarar man sig på ett par jeans, strumpisar, några klänningar, koftor och ett par converse i en månad..? Och det är ju klart, nu har jag helt plötsligt utrymme för mer shopping innan hemresan, nice!

Efter lite skype med nära o kära så gav vi oss ut på middagsjakt. De flesta matställen har likt affärerna stängt på söndagar, men vi lyckades hitta en öppen italiensk restaurang i kvarteret. Så jag har nu stillat hungern med en stenugnsbakade pizza och ett glas sangria!



Som ni ser finns det en del butiker inne på Colombo!


Kommentarer
Postat av: Moa

Shit vad du shoppar jessica.. har du lärt dig nått under din tid där eller är det bara shopping tips.. ;) hehe låter som du har det bra! längtar efter dig här hemma! endast 1 månad kvar! :D

Puss&kram från oss

2009-12-14 @ 22:49:49
URL: http://moam.bloggagratis.se
Postat av: Jessica

hahah..tror jag lärt mig lite i skolan också! men i helgen har jag varit duktig, i stort sett bara mamma och Jonas som shoppat! så jag ska försöka invänta mellandags-rean nu innan jag ger mig ut i butikerna igen :) saknar er med ju! vi kommer så fort vi kan i början av nästa år och förhoppningsvis har du tryckt ur dig en liten människa till då... ;)

2009-12-15 @ 14:03:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0