Umeå


Nu är jag tillbaka i Sundsvall igen efter en liten tur till Umeå. Jag satte mig i bilen igår morse och trodde aldrig att jag skulle komma fram. Snön bokstavligt talat vräkte ner och under hela resan körde jag nog inte snabbare än 80 kilometer i timmen...Resan på 26 mil tog betydligt längre tid än vanligt. Väl på plats möttes jag av kyla...minus 11 grader. Inte direkt vad jag är van vid. Man får lägga till cirka 25 för att komma upp i Lissabons temperatur! En annan sak jag reflekterat över är mörkret. Jag hade glömt bort hur mörkt det kan vara! För tillfället har Umeå fyra timmars ljus varje dag. Mellan tio och två. Inte konstigt att Norrlänningar har en tendens att bli deprimerade!

Mellan klockan nio och tolv idag har jag befunnit mig på ÖP. Skulle egentligen ha skrivit tentan i mitten på februari men eftersom kursen tentades även nu kom jag på att jag kunde göra ett försök när jag ändå var hemma! Går det så går det! Har jag riktig tur så trillar det in ett godkänt resultat!

Efter hemkomst har jag vart på hockey. Lillebror hade bortamatch här hemma i Sundsvall så vi klädde på oss ordentligt och gjorde ett besök i Kovlands Ishall. Under första och andra perioden ska jag erkänna att det kom både en och annan svordom från Fröken Lund men det ordnade upp sig till slut och rätt lag vann!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0