Lägesrapport...


...från planet kl 16.32 portugisisk tid


Informationen vi hade på våra boardingcards var att bordingen skulle starta 14.40 och att planet skulle avgå 15.10,  detta var också vad som stod på alla tv-skärmar runt om i avgångshallen. Vi traskade därför bort till vår gate kl 14.35 och möttes av näst intill tomma soffor… skärmen visade nu final call och avgång omgående… men på planet kom vi ju iaf! Planet lyfte 15 minuter tidigare än planerat och känslan när vi startade var att det här skulle bli den värsta flygresan vi hittills varit med om… redan på startbanan gick konversationen något i stil med: - Fan, är piloten full eller??!  Det kändes ungefär som att vi körde sicksack både på startbanan och på väg upp i luften… Nu har vi i alla fall lutat oss tillbaka och planet kör något lugnare!


Självklart sitter vi nu längst bak i planet, och då menar vi LÄNGST BAK i planet. Sätet går inte ens å fälla ner….


Framför oss har vi ett gäng med medelålders män i rosa pikétröjor, 25 stycken karlar på golfresa. Med sig har de kartor över golfbanorna som de läser i detalj samt ett klädschema så att dom dag för dag ska veta vad dom ska ha på sig… det gäller att se lika dana ut så att alla andra vet att dom hör ihop! Till saken hör att dessa vuxna män inte för en sekund kan sitta stilla… flygpersonalen har nog haft betydligt trevligare, enklare och bekvämare kunder… Vi gissar även att dessa män också är anledningen till att vinet ombord, till vår stora besvikelse, har tagit slut.


Kommentarer
Postat av: Henrik

haha! låter som en härlig start:)

2009-09-02 @ 21:47:02
Postat av: Monica

Hej! Hoppas resan gick bra. Eva & jag kommer i rosa klänning....bara så Ni vet!!!!! Lev & må !!!!!

2009-09-02 @ 22:37:44
Postat av: Therese

Hahahaha, ja att vinet tog slut var nog den största besvikelsen. Jag hade kissat på mig utan vin, så flygrädd som jag är. :) Fasen vad kul att ni är framme och på gång!! Hoppas det blir skitbra för er! Jag väntar mig rediga uppdateringar varje dag. Jag är aningen sämre med min blogg, men sak samma. Tror ingen läser den i alla fall. PUSS så länge och lycka till!

2009-09-03 @ 04:01:55
URL: http://johanssont.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0