Söndag


Jessica har återigen tagit tåget ut till Carcavelos för att jobba på brännan. Själv tog jag en riktig sovmorgon dagen till ära innan jag vid 12tiden äntligen tog mig ur sängen och gick ut en sväng för en söndagsfika med Annelie och Jonas! Nu sitter jag hemma i sägen igen och försöker skriva ett PM om " The founding fathers of the EU " Inget stort arbete egentligen men allt tar så mycket längre tid när man måste tänka på engelska! En sväng till " mini priset " har jag också hunnit med så ikväll blir det än en gång PastaCarbonara till middag =)






Folk fikar väldigt mycket här i Lissabon. I princip varje gatuhörn finns det små konditorier med fantistiska utbud av kakor, bullar, tårtor och alla andra tänkbara bakverk och brödsorter. Till detta ska det självklart drickas Cappuccino...en trend vi inte riktigt annammat än men så småning om kanske vi klimatiserar oss till det också!




Kommentarer
Postat av: Henrik

Cappuccionokulturen kommer att börja blomstra runt den 3 november då jag anländer! Bara så att ni vet!

2009-09-28 @ 10:13:06
Postat av: Jessica

vi ska göra vårt bästa för att hinna anamma den till dess :)

2009-09-28 @ 14:31:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0