Utspritt



Jessica åkte till stranden. Kristina till humanistinstitutionen för den första lektionen i portugisiska och Annelie till skolan för grupparbete. Stranden var kanon, portugisiskan var inställd och skolan var allmänt tråkig. En kort men korrekt beskrivning av dagen!

Eftersom det inte vart någon första lektion i portugisiska tog jag mig själv i kragen och gick till biblioteket för att låna böckerna som ska kopieras. Hittade i alla fall en av tre och lånade hem den för att börja läsa innan jag tänkte ta tag i kopieringen imorgon. 1400 sidor om europerisk lagstiftning, givetvis på engelska! De 37 första sidorna var rekommendationen inför morgondagens föreläsning och jag har nu tagit mig igenom i alla fall 22 av dessa! Det är inte precis skönlitteratur...

 

 


Kommentarer
Postat av: Josefine

haha...den här kursen läste jag också =)

Är det Elenor Rossi som har kursen så var mid-termen eller sluttentan inte så svår...eftersom hon mer eller mindre talade om vilka frågor som skulle komma =)



Bodde även i samma lägenhet som er för ett år sedan, hälsa Joao!



Ha det bra!!



//Josefine

2009-09-21 @ 23:12:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0